Game - The Scourge Project
Publisher - BitBox Games
Developer - Tragnarion Studios
Engine - Unreal 3
Platform - PC, 360, PS3
Release Date - TBA
Envy Review for PC
Gameplay - 2
Beautiful World and Detail - 2.7
Landscape - 2.5, Characters - 3.5, Costume - 3.5, Weapons - 3.5, Babe - 2.5
You Live in it - 1.7
Overall - 1.7
Tiada sebarang keistimewaan yang betul-betul mengagumkan atau menarik perhatian di dalam The Scourge Project. Hit detection yang lemah selain mekanikal combat yang tidak menarik menjadikan pengalaman dalam permainan ini membosankan
Gameplay Video
- Paparan perspektif third person
- Pada awal permainan, 4 playable character boleh dipilih untuk digunakan. Keempat-empat karekter tersebut berbeza-beza dari segi fizikal, persenjataan dan abiliti
- The Scourge Project menampilkan kawalan yang tipikal seperti kebanyakan permainan lain.
- Dalam combat, pemain boleh membawa 2 senjata pada satu masa. Satu slot inventori turut disediakan untuk grenade. Grenade (3) perlu dikeluarkan terlebih dahulu sebelum boleh digunakan. Antara senjata yang disediakan dalam demo ini adalah Piranha (pistol), Guardian (sniper rifle) dan Barracuda (Shotgun)
- Abiliti istimewa turut dimiliki oleh pemain samada melancarkan SHOCKWAVE (hold Q) atau SHIELD (Q)
- Penggunaan ZOOM (MB2) akan memaparkan crosshair pada skrin untuk memudahkan sasaran tembakan.
- Abiliti COVER (Space) yang dimiliki memberikan sistem pertahanan yang lebih baik. COVER membolehkan BLINDFIRE untuk supressing serta mengurangkan risiko damage. Untuk tembakan yang lebih tepat semasa dalam COVER, abiliti LEAN (MB2) membolehkan senjata dihendap keluar
- Jika mendapat damage yang terlalu banyak, pemain perlu dipulihkan semula oleh team mate nya yang lain dalam tempoh tertentu. Dalam tempoh tersebut, pemain dan keadaan melutut dan tidak boleh bergerak tetapi hanya mampu menggerakkan camera view sahaja. Menggunakan abiliti REVIVE (hold E) tersebut juga, pemain boleh memulihkan semula team mate yang tercedera.
- Setiap kali membunuh musuh, 1 point XP diperolehi
- Mini radar disediakan dalam HUD untuk memudahkan navigasi selain membolehkan taktikal combat yang lebih baik melalui koordinat musuh yang dipaparkan
- DNA daripada musuh yang dimunuh kadang kala boleh diekstrak untuk tujuan tertentu seperti mengakses konsol yang mengunci pintu.
- Sistem saving checkpoint digunakan dalam The Scourge Project. Jika terbunuh, pemain akan memulakan semula permainan daripada checkpoint terakhir
Beautiful World and Detail - 2.7
Landscape - 2.5, Characters - 3.5, Costume - 3.5, Weapons - 3.5, Babe - 2.5
You Live in it - 1.7
- Paparan karekter makhluk yang agak baik
- Mimik muka dan pergerakan setiap watak kaku dan tidak menarik.
- Voice acting yang kurang menarik
- Aksi combat yang sukar tanpa sebarang keistimewaan dengan senjata yang tidak begitu berkesan.
- Kawalan senjata sangat tidak stabil dan amat sukar untuk combat jarak jauh
- Hit detection yang sangat lemah
- Mayat yang hilang mengurangkan realistik permainan
- Cutscene yang kabur dan dipaparkan dalam resolusi rendah sangat mengecewakan
Overall - 1.7
Tiada sebarang keistimewaan yang betul-betul mengagumkan atau menarik perhatian di dalam The Scourge Project. Hit detection yang lemah selain mekanikal combat yang tidak menarik menjadikan pengalaman dalam permainan ini membosankan
1 - Bad 2 - Fair 3 - Good 4 - Great 5 - Perfect
The Scourge ProjectGameplay Video
Stonewall Demo Gameplay - Laboratories Level
Shade Demo Gameplay - Bastion Level
Shade Demo Gameplay - Bastion Level
No comments:
Post a Comment