Content

Content - 527 video games , 78 reviews , 15 demo reviews

Monday, November 8, 2010

Assassin's Creed : Brotherhood - Multiplayer Levelling Unlocks Feature



Game - Assassin's Creed : Brotherhood
Publisher - Ubisoft
Developer - Ubisoft Montreal
Engine - Anvil
Platform - PC, 360, PS3
Release Date : 360, PS3- 19 November 2010
PC - Q1 2011


Assassin's Creed : Brotherhood - Multiplayer's HUD Feature



Game - Assassin's Creed : Brotherhood
Publisher - Ubisoft
Developer - Ubisoft Montreal
Engine - Anvil
Platform - PC, 360, PS3
Release Date : 360, PS3- 19 November 2010
PC - Q1 2011


Assassin's Creed : Brotherhood - Multiplayer Characters And Weapons



Game - Assassin's Creed : Brotherhood
Publisher - Ubisoft
Developer - Ubisoft Montreal
Engine - Anvil
Platform - PC, 360, PS3
Release Date : 360, PS3- 19 November 2010
PC - Q1 2011


Arcania : Gothic 4 - Review



Game - Arcania : Gothic 4
Publisher - JoWood Entertainment / DreamCatcher Interactive
Developer - Spellbound Entertainment
Platform - PC, 360, PS3
Release Date : PC, 360 -12 October 2010 (Europe)
PS3 - TBA 2011

Envy Review for PC
Gameplay - 3.5
  • Paparan third person
  • Permainan terbahagi kepada dua, iaitu eksplorasi dan combat.
  • Eksplorasi membolehkan pemain berinteraksi dengan ramai NPC lain (yang bernama) sama ada untuk mendapatkan misi dan objektif baru, menyelesaikan misi atau mendapatkan petunjuk. Selain itu, variasi tumbuhan dan objek boleh dikumpul untuk kegunaan pemain. Lazimnya, NPC atau objek lain yang boleh diinteraksi akan memaparkan nama dan indikator ACTION (E) pada bahagian atas health meter.
  • Interaksi dengan NPC lazimnya akan memberikan pilihan dialog untuk dipilih yang akan mempengaruhi tindakan NPC
  • Combat dalam Arcania merangkumi one handed melee weapon, two handed melee weapon, ranged weapon dan magic spells
  • Combat diaktifkan apabila berhadapan dengan musuh. Asas serangan adalah menggunakan ATTACK (MB1) dan BLOCK (MB2). Blocking membolehkan DIVEROLL (MB2 + A / D / S)
  • Range combat memerlukan penggunaan RANGE WEAPON (2) seperti bow dan crossbow. Untuk menghasilkan damage yang lebih tinggi, range weapon sebaiknya disasar lebih lama ke atas sasaran (hold MB1) sehingga aim meter penuh
  • Serangan istimewa juga boleh dilancarkan oleh pemain menggunakan magic spells merangkumi elemen fire, ice dan lightning. Penggunaan magic spells bergantung kepada mana meter yang berwarna biru. Mana meter dicas semula secara automatik apabila tidak digunakan
  • Beberapa menu disediakan untuk kemudahan dan rujukan pemain iaitu LOG (L = Tab), INVENTORY (I), SKILLS (K) dan MAP (M)
  • Log memberi maklumat serta penerangan ringkas mengenai objektif sama ada objektif semasa atau objekti yang telag diselesaikan. Pemain boleh memiliki lebih daripada satu objektif di dalam log tetapi hanya satu objektif boleh diselesaikan dalam satu masa. Fungsi highlight membolehkan objekti yang dipilih dipaparkan di dalam map lokasinya
  • Inventory pula memberi maklumat mengenai persenjataan, armor, amuniti, ubat dan pelbagai objek lain yang berada dalam simpanannya. Setiap objek tersebut dikelaskan mengikut jenis yang sama dan pemain boleh memilikinya tanpa sebarang had. Setiap senjata dan objek dalam inventory boleh dilengkapkan pada pemain menggunakan EQUIP (MB2) yang akan diletakkan mengikut kategori dalam QUICK SLOT (1 - 9)
  • Level Meter dirujuk untuk mengetahui jumlah experience yang telah dikumpul. Setelah penuh, level pemain akan meningkat membolehkan upgrade SKILLS (K) dilakukan. Upgrade kepada SKILLS membolehkan combat yang lebih efektif, ketahanan damage yang lebih kuat serta kuasa magik yang lebih kuat
  • Abiliti CRAFTING (C) membolehkan bahan, tumbuhan serta sumber galian yang dikumpul ditukar menjadi potion, elixir atau senjata dan amuniti
  • Arcania menampilkan variasi musuh untuk dihadapi seperti molerats, goblins, golems, snappers, lurkers, swampsharks, shore slimes, lizards, orcs, minecrawlers, zombie, demons dan Anh'baels
  • Health pemain dipaparkan pada satu bar melintang berwarna merah. Apabila menerima damage, ia dipulihkan semula menggunakan healing potion atau makanan. Sumber mentah yang diperolehi juga seperti daging binatang boleh dimasak dan dimakan untuk memulihkan health.

Beautiful World and Detail - 3.7
Landscape - 3.7, Karekter - 3.5, Costume - 3.7, Weapon - 4, Objects - 3, Babes - 2, Creatures 3.5


You Live in it - 4
  • Kitaran siang dan malam yang sangat baik
  • Environment yang menarik dan cantik dengan open world yang luas
  • Mayat yang kekal pada kedudukannya
  • Membawa barang terlalu banyak tidak memberi kesan kepada pemain dan ini agak mengurangkan realistik permainan
  • Melee combat agak kurang variasi dari segi gerakan, teknik dan combo
  • Environment kelihatan sama di kebanyakkan tempat terutama di dalam gua

Overall - 3.7

Open world yang luas dan kitaran waktu yang realistik memberi kredit positif kepada Arcania : Gothic 4. Aksi combat juga menarik dan memuaskan walaupun kekurangan variasi teknik dan combo. Namun begitu, objektif dan misi yang berulang-ulang serta dialog dengan NPC yang statik menjadikan permainan sedikit membosankan. Permainan RPG yang boleh dicuba.

1 - Bad 2 - Fair 3 - Good 4 - Great 5 - Perfect

Arcania : Gothic 4 Screenshots

Hero


Skills upgrade


Looting from enemy body


Talking to other NPC


Xardas


Xesha



Anh'Bael



In-Game Combat























World and Environment